Bank odpowiada za kradzież pieniędzy z konta
O braku autoryzacji transakcji przez konsumenta usług oferowanych przez bankowość mobilną świadczy np. niezwłoczne powiadomienie instytucji bankowej o zniknięciu pieniędzy z rachunku czy też zawiadomienie odpowiednich organów ścigania.
W internecie bez problemu możemy znaleźć historie ludzi korzystających z bankowości mobilnej, które opisują, jak z dnia na dzień zostali pozbawieni wszystkich swoich oszczędności. Co warte podkreślenia, wszyscy oszukani zgodnie twierdzą, iż nigdy świadomie nie udostępniali jakimkolwiek osobom postronnym danych pozwalających na zalogowanie się do internetowego konta bankowego. Niestety, jak wszyscy dobrze wiemy, pomysłowość ludzka nie zna granic, a oszuści znaleźli sposób na przechwycenie kodów autoryzacyjnych pozwalających na potwierdzenie polecenia przelewu czy też zmianę danych zapisanych na naszych kontach jako przelewy zdefiniowane. Coraz popularniejszy jest również tzw. phishing polegający na przekierowaniu klienta banku na witrynę, która wizualnie jest identyczna ze stroną internetową banku i za pomocą której klient, poprzez dokonywanie zwykłych operacji bankowych, udostępnia złodziejom wszelkie dane do własnego konta bankowego.
Problem klientów
Do niedawna wszyscy oszukani klienci w trakcie batalii o zwrot wyprowadzonych z ich rachunków oszczędnościowych kwot napotykali barierę ze strony banków, które zgodnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta