Nieprawdziwe informacje o firmie jako czyn nieuczciwej konkurencji
Moja firma jest ostatnio niesprawiedliwie oceniana w Internecie. Czy autorzy tych ocen mają do tego prawo? Czy można jakoś zidentyfikować osoby, które ją oczerniają, pisząc nieprawdziwe komentarze? – pyta czytelnik.
Interet stał się w ostatnich latach narzędziem nieskrępowanej, wydawałoby się, wymiany informacji na temat różnych firm. Pozorna anonimowość pozwala na szerszą niż zwykle krytykę. Nie dziwi więc fakt, że w sieci powstało wiele stron, na których można ocenić i opisać usługi świadczone przez lekarzy, prawników, kurierów, mechaników samochodowych itd.. W zasadzie każda grupa zawodowa ma dedykowany portal umożliwiający dokonanie ich oceny. Istnieją także portale dla pracowników, w których mogą oni oceniać swoich pracodawców.
Wygenerowane w sieci treści podzielić można na dwie zasadnicze kategorie: prawdziwe oceny i opinie, tworzone spontanicznie przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta