Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nieprawdziwe informacje o firmie jako czyn nieuczciwej konkurencji

02 września 2016 | Prawo w biznesie | Bartosz Rodak
Bartosz Rodak, adwokat z Mariański Group Kancelarii Prawno-Podatkowej
źródło: materiały prasowe
Bartosz Rodak, adwokat z Mariański Group Kancelarii Prawno-Podatkowej

Moja firma jest ostatnio niesprawiedliwie oceniana w Internecie. Czy autorzy tych ocen mają do tego prawo? Czy można jakoś zidentyfikować osoby, które ją oczerniają, pisząc nieprawdziwe komentarze? – pyta czytelnik.

Interet stał się w ostatnich latach narzędziem nieskrępowanej, wydawałoby się, wymiany informacji na temat różnych firm. Pozorna anonimowość pozwala na szerszą niż zwykle krytykę. Nie dziwi więc fakt, że w sieci powstało wiele stron, na których można ocenić i opisać usługi świadczone przez lekarzy, prawników, kurierów, mechaników samochodowych itd.. W zasadzie każda grupa zawodowa ma dedykowany portal umożliwiający dokonanie ich oceny. Istnieją także portale dla pracowników, w których mogą oni oceniać swoich pracodawców.

Wygenerowane w sieci treści podzielić można na dwie zasadnicze kategorie: prawdziwe oceny i opinie, tworzone spontanicznie przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10538

Wydanie: 10538

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament