Polacy wydają ostrożnie
Adam Mularuk | Przyspieszamy tempo rozwoju. Do końca 2019 r. chcemy mieć ponad 100 kawiarni w Polsce – deklaruje w rozmowie z Beatą Drewnowską prezydent marki Starbucks w firmie AmRest.
Rz: Pod względem liczby kawiarni Starbucks Polska zajmuje drugie, po Niemczech, miejsce wśród siedmiu rynków zarządzanych przez AmRest w Europie. Czy nadal widzicie tutaj szanse na rozwój?
Pierwsza kawiarnia Starbucks w Polsce powstała w 2009 roku. Dziś mamy 45 lokalizacji. Rośniemy, otwierając kolejne kawiarnie, a także zwiększając sprzedaż i wyniki operacyjne w istniejących lokalach. To oznacza, że mamy zdrowe fundamenty, aby nadal powiększać skalę naszego biznesu.
Ile otwarć planujecie w najbliższym czasie w Polsce?
Przyspieszamy tempo rozwoju. Do końca 2019 roku chcemy mieć ponad 100 kawiarni Starbucks w Polsce.
Ile ich ruszy w tym roku?
W sumie będzie 12 nowych otwarć i co najmniej takie tempo chcemy utrzymać w kolejnych latach. Cztery nowe lokale zostały już otwarte. Są to placówki w Warszawie, Krakowie i Poznaniu oraz Szczecinie. W tegorocznych planach mamy jeszcze po dwie kawiarnie w Warszawie, we Wrocławiu i w Poznaniu.
Nie obawiacie się, że koncentrując się na dużych miastach, zostaniecie w tyle za swoim głównym konkurentem? Costa Coffee weszła już do mniejszych miast. Kawiarnie otwiera także na osiedlach oddalonych od ścisłego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta