Miliony na budowę i remonty lubuskich dróg
Lubuskie szykuje się do ogromnych inwestycji drogowych. Ponad 30 zaplanowanych projektów ma kosztować przeszło 367 milionów złotych.
Wysoka dostępność transportowa to jeden z czterech głównych celów strategicznych, jakie postawiliśmy sobie w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego do roku 2020. W dużym stopniu udało się to osiągnąć: mamy Autostradę Wolności A2 z zachodu na wschód, mamy też prawie ukończoną trasę ekspresową S3 z północy na południe, która jest szczególnie ważną arterią komunikacyjną, gdyż łączy dwie stolice regionu lubuskiego, Gorzów i Zieloną Górę – mówi Elżbieta Anna Polak, marszałek województwa. – Ale wiele zostało jeszcze do zrobienia. Dobre skomunikowanie regionu oznacza także inwestycje na drogach wojewódzkich, budowy obwodnic lubuskich miast i to sukcesywnie robimy. W planach mamy także budowę nowego mostu na Odrze w miejscowości Milsko, który usprawni komunikację południowej części województwa w kierunku wschodnim.
Mosty łączą
Najważniejszym projektem regionu jest budowa mostu na Odrze niedaleko Milska. – To strategiczna przeprawa. Połączy dwie części województwa przecięte rzeką. Teraz, chcąc dostać się np. do pracy na drugą stronę odry, trzeba nadkładać wiele kilometrów – mówi Paweł Tonder, wicedyrektor ds. inwestycyjnych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Most ma kosztować 110 mln zł. Jego budowa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta