Internetowi oszuści – problem firm i klientów
Obiecując atrakcyjne nagrody, naciągacze zachęcają do wysyłania drogich esemesów lub przelewów. Odzyskanie pieniędzy bywa trudne.
SZYmon Cydzik
Na Facebooku pojawił się fanpage, udający oficjalny profil Roberta Lewandowskiego. Piłkarz miał rzekomo oddawać wybranemu szczęśliwcowi swój samochód. Administrator kontaktował się ze „zwycięzcami" przez wiadomości prywatne, prosząc o dokonanie przelewu na 200 zł „w celu potwierdzenia danych". Konkurs w kilka dni zyskał 5 tys. polubień, ale szybko został zlikwidowany. Podobnie działa wiele firm i osób, które pod przykrywką konkursu chcą zarobić.
Zwabieni na sukces
Zwykle oszuści oferują atrakcyjne nagrody. Zadanie konkursowe jest proste: wystarczy polubić stronę, zaprosić znajomych, udostępnić post, podać numer telefonu. Dzięki temu konkurs dociera do większej liczby osób i kolejnych ofiar. Ogłaszając wynik,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta