Z nami lata polski biznes
W Polsce jest 1,5 mln małych i średnich firm i nie ukrywam, że w tej chwili są naszym celem marketingowym – mówi Danucie Walewskiej szef Lufthansa Group na Europę Środkową, Wschodnią i Południowo-Wschodnią.
Peter Pullem
Rz: Czy w regionie jest jakiś inny kraj, gdzie ruch lotniczy rośnie tak szybko, jak w Polsce?
Rzeczywiście Polska rośnie bardzo szybko, ale podobną dynamikę mamy także w Grecji czy Chorwacji. Tyle że w tych krajach ruch jest wyraźnie sezonowy, to typowe wakacyjne kierunki, które zaczęły być widoczne, kiedy ceny wakacji w Hiszpanii i Portugalii ostro poszły w górę. Natomiast w Polsce mamy popyt przez cały rok. Szybko rosną także Bułgaria i Rumunia, ale znów: polski rynek jest największy w tej części Europy. Dlatego planujemy w tym roku zwiększyć liczbę oferowanych miejsc o 9 proc., głównie przez podstawianie większych maszyn na najbardziej obleganych trasach.
Kto w Polsce wybiera Lufthansę?
60 procent naszych pasażerów latających z Polski, to osoby podróżujące w celach biznesowych. Podobnie jest w przypadku Belgii, ale tam przecież jest Bruksela, z siedzibą Komisji Europejskiej, NATO, wielu firm pozaeuropejskich, do której w celach służbowych zmierza nie tylko Europa, ale i świat. Nie ukrywam, że bardzo chciałbym, żeby takie propozycje pozostały i wszystko wskazuje na to, że tak rzeczywiście będzie. W tej chwili mamy w Polsce podpisane umowy z 8 tys. firm i ta liczba stale rośnie, średnio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta