Najstarszy startup w Polsce
Sanocki producent autobusów szykuje ekologiczne pojazdy i wejdzie na rynek taboru szynowego.
Autosan testuje autobus na sprężony gaz ziemny (CNG), w drugiej połowie roku zaprezentuje elektryczny autobus. O takie napędy coraz częściej pytają klienci, rząd też nastawia się na promowanie elektrycznych autobusów miejskich. – Jeżeli nie załapiemy się na nową falę ekologicznych autobusów, będzie z nami źle. Średni wiek autobusu w Polsce jest bardzo wysoki i w końcu będzie musiało dojść do odnowy floty – przekonuje prezes spółki Marek Opowicz.
Dodaje, że sanocki producent musi gonić konkurencję i przygotować pełną gamę autobusów miejskich. Solaris już od 2006 roku pracował nad pojazdami elektrycznymi i łącznie zbudował ich 1,5 tys., wliczając w to trolejbusy i hybrydy. Nawet mały solbus może się pochwalić hybrydami i modelem z ogniwami paliwowymi.
Tymczasem Autosan wyprodukował najwięcej autobusów w Polsce (114,5 tys., gdy Jelcz 86,3 tys., a Solaris 14,5 tys.), ale jeszcze nie dorobił się ekologicznej oferty.
Na gaz i na prąd
Testy przechodzi gazowy Autosan San City CNG. – Mamy pozytywne opinie, chwalone jest małe zużycie paliwa – podkreśla konstruktor pojazdu Wojciech Wolański....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta