Blisko 2,5 mld zł na porty zachodniego Pomorza
Szczecin i Świnoujście ruszają do walki o ładunki z Hamburgiem i Bremerhaven.
Adam woźniak
Podpisanie w ubiegłym tygodniu przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawy o przebudowie toru wodnego pomiędzy Świnoujściem a Szczecinem otwiera drogę do nowych inwestycji w obu portach. Łączna wartość nakładów w ich rozwój i zwiększenie możliwości przeładunkowych może sięgnąć 2,5 mld zł. Ocenia się, że rozbudowany i dobrze skomunikowany z siecią drogową i kolejową zespół portowy Szczecin-Świnoujście stanowiłby nie tylko transportowy hub na trasie pomiędzy Skandynawią a Europą Południową, przyczyniając się do rozwoju Pomorza Zachodniego, ale mógłby także podbierać klientów niemieckim portom w Hamburgu i Bremerhaven.
Wpłyną większe statki
Podpis pod ustawą uruchomi procedury (np. dotyczące wywłaszczania gruntów czy upraszczania decyzji środowiskowych), pozwalające na szybkie rozpoczęcie pogłębiania toru wodnego do 12,5 metra. A to umożliwi ruch statków do 40 tys. ton i da szanse na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta