Kino zanurzone w polityce
Ludzie zagubieni w historii i współczesności to główny temat konkursowych filmów.
„Człowiek z żelaza" to Złota Palma z roku 1982. W Polsce trwał stan wojenny, w Cannes Andrzej Wajda opowiadał o wielkim zrywie narodu i tęsknocie za wolnością. Po 25 latach ten właśnie film otworzył sekcję „Cannes Classic". Na pokaz przyjechał Lech Wałęsa. Byli też wspaniali polscy artyści – od Skolimowskiego, Holland, Zanussiego i Bugajskiego, aż do najmłodszych – Wasilewskiego i Czekaja. Wszyscy po to, by razem z canneńskim światem kina złożyć hołd wielkiemu mistrzowi, którego już nie ma wśród nas. Wielka, wieczorna feta na plaży du Rado ściągnęła tłumy festiwalowych gości.
Cannes cofa się do własnej historii także we współczesnych propozycjach. Michel Hazanavicius w „Le Redoutable" – historii związku Godarda z młodziutką aktorką, a potem pisarką, Anne Wiazemsky. To próba innego spojrzenia na mistrza francuskiego kina i wiwisekcja związku autorytarnego geniusza i delikatnej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta