Kalendarz i długopis dla klienta bez VAT
Przekazanie przez przedsiębiorcę gadżetów firmowych i drobnych prezentów jest wyłączone z opodatkowania. Cel darowizny musi mieć jednak związek z działalnością gospodarczą przedsiębiorcy. Warunkiem jest, aby takie upominki były prezentami o małej wartości.
Marek Piotrowski
Wielu przedsiębiorców podejmuje różnorodne działania zmierzające do wywołania pozytywnego odbioru ich firmy. Celowi temu służą m.in. drobne prezenty, pamiątki czy inne gadżety opatrzone logo lub znakiem reklamowym. Są one przekazywane kontrahentom lub klientom indywidualnym, którzy już skorzystali lub dopiero mogą skorzystać z oferty przedsiębiorcy. Darowizny takie z pewnością służą budowaniu wizerunku firmy i propagowaniu jej marki, a przez to mają charakter marketingowy i reklamowy. Trzeba się jednak zastanowić, jak potraktować takie działania w odniesieniu do rozliczeń VAT.
Jakie skutki w tym podatku wywołuje zatem przekazanie drobnych prezentów na rzecz osób trzecich?...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta