Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kalendarz i długopis dla klienta bez VAT

03 sierpnia 2017 | Dobra Firma | Marek Piotrowski
Gadżet jest prezentem o małej wartości, gdy jego jednostkowa cena netto nie przekracza 10 zł.
źródło: Fotolia
Gadżet jest prezentem o małej wartości, gdy jego jednostkowa cena netto nie przekracza 10 zł.

Przekazanie przez przedsiębiorcę gadżetów firmowych i drobnych prezentów jest wyłączone z opodatkowania. Cel darowizny musi mieć jednak związek z działalnością gospodarczą przedsiębiorcy. Warunkiem jest, aby takie upominki były prezentami o małej wartości.

Marek Piotrowski

Wielu przedsiębiorców podejmuje różnorodne działania zmierzające do wywołania pozytywnego odbioru ich firmy. Celowi temu służą m.in. drobne prezenty, pamiątki czy inne gadżety opatrzone logo lub znakiem reklamowym. Są one przekazywane kontrahentom lub klientom indywidualnym, którzy już skorzystali lub dopiero mogą skorzystać z oferty przedsiębiorcy. Darowizny takie z pewnością służą budowaniu wizerunku firmy i propagowaniu jej marki, a przez to mają charakter marketingowy i reklamowy. Trzeba się jednak zastanowić, jak potraktować takie działania w odniesieniu do rozliczeń VAT.

Jakie skutki w tym podatku wywołuje zatem przekazanie drobnych prezentów na rzecz osób trzecich?...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10817

Wydanie: 10817

Spis treści
Zamów abonament