Niemcami rządzi lobby
Oszustwa niemieckich koncernów samochodowych ujawniają niebezpieczne związki przemysłu i polityki.
Po samochodach ze znaczkiem VW czy Daimlera przyszedł czas na Porsche. Minister transportu zarządził wycofanie z rynku 22 tysięcy porsche cayenne z silnikami Diesla, gdyż zainstalowane w nich silniki firmy Audi emitowały znacznie więcej szkodliwych substancji, niż deklarował producent.
Decyzja ta oznacza, że niemiecki rząd nie zamierza przyglądać się dalej bezczynnie temu, co dzieje się z firmami samochodowym. Jest to branża zatrudniająca 800 tys. pracowników i prawdziwa duma Niemiec. Samochody made in Germany sprzedają się jak świeże bułeczki na całym świecie, przynosząc ogromne wpływy eksportowe i budżetowe. Jednak to może się wkrótce zmienić, jeżeli seria skandali zataczać będzie coraz większe kręgi.
Polityka i biznes
Niemieckie media zastanawiają się, jak to możliwe, że koncerny samochodowe pozwalają sobie na tego rodzaju manipulacje, narażając na straty nie tylko własnych akcjonariuszy, ale i całą gospodarkę. Zbyt bliskie powiązania koncernów z polityką sprawiły, że szefowie firm samochodowych poczuli się całkowicie bezkarnie, przymykając oko na oszustwa swych konstruktorów –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta