Powiększa się oferta dla firm
rynek | Programy finansowania zakupów aut są coraz lepiej dopasowane do potrzeb przedsiębiorców. ADAM WOŹNIAK
Małe i średnie firmy w Polsce finansują zakupy służbowych pojazdów głównie leasingiem. Ten produkt, obok kredytowania, jest od lat podstawowym sposobem zewnętrznego wsparcia budowy floty. I to niezależnie od branży. Jak wynika z raportu „Potencjał flotowy MŚP w Polsce", opracowanego przez Instytut Keralla Research na podstawie 9-letnich badań praktyk flotowych sektora MŚP, każdego roku średnio 40 proc. firm korzysta z leasingu. Z kolei 59 proc. przedsiębiorców pytanych o rozważany sposób finansowania aut podczas kolejnych zakupów również podaje leasing. Dla porównania, kombinację środków własnych i kredytu zakłada 17,5 proc. przedsiębiorców, 17,3 proc. twierdzi, że do zakupu samochodu wykorzystaliby zyski firmy. Zaledwie 1,7 proc. badanych zrealizowałoby inwestycję wyłącznie przy pomocy kredytu.
Oferta dla małych
- Tak duża popularność leasingu sprawia, że zakres ofert dla firm MSP jest na naszym rynku bardzo rozbudowany. Oprócz klasycznego leasingu, małe i średnie firmy mogą korzystać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta