Jaki porządek w przestrzeni miejskiej
Gdzie w centrum Kielc powinny znajdować się reklamy zewnętrzne? Jak powinny one wyglądać? Ratusz prowadzi konsultacje społeczne w sprawie uchwały krajobrazowej.
– Chcemy zlikwidować patologie i uporządkować przestrzeń miejską. Nie chcemy zmniejszać liczby nośników – podkreśla Artur Hajdorowicz, dyrektor wydział rozwoju i rewitalizacji miasta w Kielcach. Na razie jednak odzew mieszkańców czy przedsiębiorców jest mały.
600 billboardów
W stolicy regionu, jak szacuje ratusz, są setki tysięcy tablic reklamowych, w tym szyldów i obiektów małej architektury w Kielcach.
– Samych tzw. billboardów, czyli tablic o powierzchni kilkunastu metrów kwadratowych, jest w Kielcach ok. 600 – wylicza Anna Ciulęba, rzeczniczka prezydenta miasta. Urzędnicy szacują, że liczba nośników „nieformalnych" sięga aż 80 proc.
– W obecnej chwili przepisy regulujące kwestie reklam, małej architektury itd. znajdują się w uchwalonych miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, ale te są określone dla ok....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta