Małe przedsiębiorstwa chcą rozwijać zagraniczną ekspansję
handel | Według BZ WBK na eksport stawia coraz więcej firm młodych, które wychodzenia poza Polskę nie postrzegają jako bariery, ale jako szansę na rozwój. rafał Wojski
Według Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości eksportem zajmuje się 3 proc. mikroprzedsiębiorstw, 30 proc. firm małych i 46 proc. średnich. I choć do wzrostu eksportu najbardziej przyczyniają się największe przedsiębiorstwa, odpowiedzialne za dwie trzecie zagranicznej sprzedaży polskich towarów, to najmniejsze firmy rozwijają tę działalność najszybciej.
– Jako bank obserwujemy, że na eksport stawia coraz więcej firm młodych, w tym startupów. I choć duże znaczenie ma branża, to ekspansji zagranicznej nie postrzega się już jako bariery, ale jako wyzwanie i szansę na rozwój – mówi Magdalena Janicka, menedżer ds. bankowości zagranicznej w departamencie rozwoju klientów MŚP Banku Zachodniego WBK.
Nie oznacza to, że firmy podchodzą do ekspansji bez obaw. Według badań BZ WBK te najczęściej wymieniane to ryzyko trafienia na nieuczciwego kontrahenta, nieprzewidywana zmiana kursu walutowego lub utrata płynności finansowej. Problemy wskazywane przez firmy różnią się zarówno w przypadku branży, docelowego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta