Czas na internacjonalizację
innowacje | Wyjście na rynki zagraniczne, w szczególności krajów UE, stało się dla wielu rodzimych firm jednym z celów strategicznych. michał duszczyk
Polska nie doczekała się jeszcze startupu, którego wycena przekroczyłaby poziom 1 mld dol. (tzw. jednorożec). Analizując transakcje venture capital w Europie, widać, że rodzime startupy w ostatnim czasie nie znajdowały się nawet w orbicie zainteresowań poważnych, międzynarodowych inwestorów. To konsekwencja tego, że nie mamy biznesów o zasięgu globalnym. Ale problem z tzw. skalowalnością mają nie tylko młode, innowacyjne firmy. Trudno bowiem wskazać również rodzime dojrzałe przedsiębiorstwa, które byłyby na świecie rozpoznawalne.
Zmienia się mentalność menedżerów
Eksperci tłumaczą to zjawisko tym, że wielkość polskiego rynku i jego systematyczny wzrost...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta