Polki robią makijaż za ponad dwa miliardy złotych rocznie
Kosmetyki kolorowe napędzają wzrost rynku urody w Polsce. Duże kampanie marketingowe zaczynają przynosić efekty.
Anita Błaszczak
W ubiegłym roku sprzedaż kosmetyków do makijażu w Polsce po raz pierwszy przekroczyła poziom 2 mld zł. W tym roku ma się zwiększyć o ponad 5 proc., co oznacza ponaddwukrotnie szybsze tempo wzrostu niż w całym naszym regionie – wynika z prognozy firmy badawczej Euromonitor International, do której dotarła „Rzeczpospolita". W rezultacie kosmetyki kolorowe nadal będą lokomotywą polskiego rynku urody i higieny osobistej, którego wartość ma się w tym roku zwiększyć o nieco ponad 3 proc. – do 17,9 mld zł.
Inglot i Lopez
Ta lokomotywa może jeszcze przyspieszyć dzięki aktywności marketingowej firm kosmetycznych – w tym rodzinnej spółki Inglot, właściciela najbardziej znanej w świecie polskiej marki produktów do makijażu. W ostatni czwartek kwietnia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta