Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Do podboju Chin warto się przygotować

07 maja 2018 | Ekonomia

Różnice kulturowe mogą zniweczyć plany ekspansji handlowej do Państwa Środka. By sięgnąć po sowite zyski, trzeba być dobrze przygotowanym.

Chiny są pod każdym względem ogromne, wręcz przytłaczające.

Poznać kontrahenta

Polska firma, która chce tam zaistnieć, nie powinna próbować działać w całym kraju, bo jest to niemożliwe. Trzeba skupić się na precyzyjnie wybranym niewielkim jego fragmencie – w tamtejszej skali to i tak będzie potężny obszar działalności – przekonywał uczestników konferencji w Łodzi w ramach Programu Handlu Zagranicznego Jacek Strzelecki, specjalista ds. chińskiego rynku.

Ekspert podkreślał, że polskie firmy często dosyć naiwnie podchodzą do kontrahentów z Chin, a później ponoszą bolesne konsekwencje.

– Chińczycy w biznesie nie mają żadnych skrupułów i są bardzo sprawnymi graczami. Trzeba dobrze poznać naszego kontrahenta i bardzo dobrze zabezpieczyć się solidnie sporządzonymi umowami, koniecznie przystosowanymi do tamtejszych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11044

Wydanie: 11044

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament