Do podboju Chin warto się przygotować
Różnice kulturowe mogą zniweczyć plany ekspansji handlowej do Państwa Środka. By sięgnąć po sowite zyski, trzeba być dobrze przygotowanym.
Chiny są pod każdym względem ogromne, wręcz przytłaczające.
Poznać kontrahenta
Polska firma, która chce tam zaistnieć, nie powinna próbować działać w całym kraju, bo jest to niemożliwe. Trzeba skupić się na precyzyjnie wybranym niewielkim jego fragmencie – w tamtejszej skali to i tak będzie potężny obszar działalności – przekonywał uczestników konferencji w Łodzi w ramach Programu Handlu Zagranicznego Jacek Strzelecki, specjalista ds. chińskiego rynku.
Ekspert podkreślał, że polskie firmy często dosyć naiwnie podchodzą do kontrahentów z Chin, a później ponoszą bolesne konsekwencje.
– Chińczycy w biznesie nie mają żadnych skrupułów i są bardzo sprawnymi graczami. Trzeba dobrze poznać naszego kontrahenta i bardzo dobrze zabezpieczyć się solidnie sporządzonymi umowami, koniecznie przystosowanymi do tamtejszych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta