Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Hybrydy dla pracowników, menedżerów i prezesa

04 lipca 2018 | Raporty RZ
∑ toyota auris hybrid Choć niebawem pojawi się nowa odsłona Aurisa, to także obecna generacja hybrydowej Toyoty warta jest zainteresowania. Pod maską Aurisa Hybrid pracuje 1,8-litrowy silnik benzynowy o mocy 99 KM, wspomagany jednostką elektryczną, która generuje maksymalnie 80 KM. Sumaryczna moc osiągana przez ten system wynosi 136 KM. Według producenta japoński kompakt w mieście powinien spalać 3,5 l/100 km, a na trasie o 0,1 l mniej. Ceny w promocji zaczynają się od 85 tys. zł.
źródło: materiały prasowe
∑ toyota auris hybrid Choć niebawem pojawi się nowa odsłona Aurisa, to także obecna generacja hybrydowej Toyoty warta jest zainteresowania. Pod maską Aurisa Hybrid pracuje 1,8-litrowy silnik benzynowy o mocy 99 KM, wspomagany jednostką elektryczną, która generuje maksymalnie 80 KM. Sumaryczna moc osiągana przez ten system wynosi 136 KM. Według producenta japoński kompakt w mieście powinien spalać 3,5 l/100 km, a na trasie o 0,1 l mniej. Ceny w promocji zaczynają się od 85 tys. zł.
∑ hyundai ioniq plug-in Ioniqa można nabyć w wersji hybrydowej, hybrydowej plug-in i w pełni elektrycznej. My wybieramy hybrydę plug-in. Kosztuje od 145,9 tys. zł. Silniki – spalinowy i elektryczny – są takie same jak w modelu hybrydowym. Generują 141 KM mocy i 265 Nm momentu obrotowego. Największą różnicą pomiędzy nimi jest bateria o większej pojemności, umożliwiająca jazdę na prądzie w wersji plug-in. Deklarowany zasięg na prądzie  to 50 km. Litowo-jonowy akumulator polimerowy o mocy 8,9 kWh zasila silnik elektryczny 45 kW.
źródło: materiały prasowe
∑ hyundai ioniq plug-in Ioniqa można nabyć w wersji hybrydowej, hybrydowej plug-in i w pełni elektrycznej. My wybieramy hybrydę plug-in. Kosztuje od 145,9 tys. zł. Silniki – spalinowy i elektryczny – są takie same jak w modelu hybrydowym. Generują 141 KM mocy i 265 Nm momentu obrotowego. Największą różnicą pomiędzy nimi jest bateria o większej pojemności, umożliwiająca jazdę na prądzie w wersji plug-in. Deklarowany zasięg na prądzie to 50 km. Litowo-jonowy akumulator polimerowy o mocy 8,9 kWh zasila silnik elektryczny 45 kW.
∑ toyota prius Zanim pojawi się nowa Toyota Auris, zwolennicy kompaktowych hybryd zdani są na model Prius. Jego nowy napęd hybrydowy jest mniejszy i lżejszy. Firma deklaruje, że zużycie paliwa spadło o 15 proc. (wg danych producenta 1,2 l/100 km). Silniki elektryczne mają poprawiony stosunek mocy do masy. Planetarną przekładnię redukcyjną silnika elektrycznego zastąpiono mniejszą przekładnią walcową o oporach mniejszych o 20 proc. Silnik benzynowy ma  1,8 l. i moc 98 KM i 142 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
źródło: materiały prasowe
∑ toyota prius Zanim pojawi się nowa Toyota Auris, zwolennicy kompaktowych hybryd zdani są na model Prius. Jego nowy napęd hybrydowy jest mniejszy i lżejszy. Firma deklaruje, że zużycie paliwa spadło o 15 proc. (wg danych producenta 1,2 l/100 km). Silniki elektryczne mają poprawiony stosunek mocy do masy. Planetarną przekładnię redukcyjną silnika elektrycznego zastąpiono mniejszą przekładnią walcową o oporach mniejszych o 20 proc. Silnik benzynowy ma 1,8 l. i moc 98 KM i 142 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
∑ ford mondeo hybrid Eko Mondeo jest sedanem, a nie liftbackiem. Sercem samochodu jest 2-litrowa jednostka benzynowa oraz silnik elektryczny o łącznej mocy systemowej 187 KM i 175 Nm momentu obrotowego. Minusem jest zastosowanie bezstopniowej przekładni eCVT. Ceną ekologii jest znaczące okrojenie bagażnika – mieści on tutaj tylko 383 l, gdy tymczasem 5-drzwiowe Mondeo ma do zaoferowania równe 541 l. Według producenta samochód w cyklu miejskim ma spalać 2,8 l/100 km, ale – jak w wielu podobnych przypadkach – osiągnąć to niezmiernie trudno.
źródło: Materiały prasowe
∑ ford mondeo hybrid Eko Mondeo jest sedanem, a nie liftbackiem. Sercem samochodu jest 2-litrowa jednostka benzynowa oraz silnik elektryczny o łącznej mocy systemowej 187 KM i 175 Nm momentu obrotowego. Minusem jest zastosowanie bezstopniowej przekładni eCVT. Ceną ekologii jest znaczące okrojenie bagażnika – mieści on tutaj tylko 383 l, gdy tymczasem 5-drzwiowe Mondeo ma do zaoferowania równe 541 l. Według producenta samochód w cyklu miejskim ma spalać 2,8 l/100 km, ale – jak w wielu podobnych przypadkach – osiągnąć to niezmiernie trudno.
∑ kia optima hybrid Koreański model to hybrydowy plug-in. To już druga generacja ekologicznej Optimy, z mocniejszymi o 60 proc. akumulatorami, dzięki którym – jak zapowiada producent – będzie można przejechać 54 km w trybie elektrycznym. Pod maską znajdują się dwa silniki: 2-litrowy benzynowy o mocy 156 KM oraz elektryczny 67 KM. Łączna moc systemu wynosi 205 KM, a maksymalny moment obrotowy – 375 Nm, dostępny już od 2300 obr./min. Cena tego modelu rozpoczyna się od 164,9 tys. zł.
źródło: Materiały prasowe
∑ kia optima hybrid Koreański model to hybrydowy plug-in. To już druga generacja ekologicznej Optimy, z mocniejszymi o 60 proc. akumulatorami, dzięki którym – jak zapowiada producent – będzie można przejechać 54 km w trybie elektrycznym. Pod maską znajdują się dwa silniki: 2-litrowy benzynowy o mocy 156 KM oraz elektryczny 67 KM. Łączna moc systemu wynosi 205 KM, a maksymalny moment obrotowy – 375 Nm, dostępny już od 2300 obr./min. Cena tego modelu rozpoczyna się od 164,9 tys. zł.
∑ Mercedes E 350e plug-in hybrid W E ze znaczkiem eko kierowca może się cieszyć mocą 286 KM i aż 550 Nm. momentu obrotowego. 211 KM i  350 Nm. przynosi turbodoładowana benzyna o pojemności 1991 cm3, a 88 KM i 440 Nm. dodaje napęd elektryczny. Na akumulatorach Mercedes może pokonać 33 km i osiągnąć maksymalną prędkość 130 km/h. Naładowanie ich do pełna trwa od półtorej (szybka stacja) do trochę ponad trzech godzin (ładowanie z gniazda 230 V). Akumulatory można również uzupełnić podczas jazdy – korzystając ze specjalnego trybu.
źródło: materiały prasowe
∑ Mercedes E 350e plug-in hybrid W E ze znaczkiem eko kierowca może się cieszyć mocą 286 KM i aż 550 Nm. momentu obrotowego. 211 KM i 350 Nm. przynosi turbodoładowana benzyna o pojemności 1991 cm3, a 88 KM i 440 Nm. dodaje napęd elektryczny. Na akumulatorach Mercedes może pokonać 33 km i osiągnąć maksymalną prędkość 130 km/h. Naładowanie ich do pełna trwa od półtorej (szybka stacja) do trochę ponad trzech godzin (ładowanie z gniazda 230 V). Akumulatory można również uzupełnić podczas jazdy – korzystając ze specjalnego trybu.
∑ bmw 530e i Performance BMW 530e oznacza cztery cylindry pod maską wspomagane silnikiem elektrycznym. Dwulitrowa jednostka generuje 184 konie mechaniczne, a dodatkowo ma ona wsparcie silnika elektrycznego. Łączna moc systemowa to 252 KM. Po naładowaniu akumulatorów o pojemności 9,2 kWh przejedziemy na prądzie około 50 km. Prędkość maksymalna przy napędzie elektrycznym wynosi 140 km/h. Niestety, w tym modelu musimy się liczyć z mniejszym bagażnikiem. Liczy 410 l zamiast 530 litrów.
źródło: materiały prasowe
∑ bmw 530e i Performance BMW 530e oznacza cztery cylindry pod maską wspomagane silnikiem elektrycznym. Dwulitrowa jednostka generuje 184 konie mechaniczne, a dodatkowo ma ona wsparcie silnika elektrycznego. Łączna moc systemowa to 252 KM. Po naładowaniu akumulatorów o pojemności 9,2 kWh przejedziemy na prądzie około 50 km. Prędkość maksymalna przy napędzie elektrycznym wynosi 140 km/h. Niestety, w tym modelu musimy się liczyć z mniejszym bagażnikiem. Liczy 410 l zamiast 530 litrów.
∑ Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid To najmocniejszą odmiana Panamery, jaka kiedykolwiek powstała. Model Turbo S E-Hybrid rozwija moc 680 KM i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna: 310 km/h. 4-litrowy silnik V8 z odmiany Turbo, o mocy 550 KM, łączy się tu z jednostką elektryczną generującą 136 KM. Porsche można ładować ze zwykłego gniazdka sieci 230 V. Zasięg na samym prądzie wynosi 50 km.  Według danych producenta zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym NEDC wynosi 2,9 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 66 g/km.
źródło: materiały prasowe
∑ Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid To najmocniejszą odmiana Panamery, jaka kiedykolwiek powstała. Model Turbo S E-Hybrid rozwija moc 680 KM i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy. Prędkość maksymalna: 310 km/h. 4-litrowy silnik V8 z odmiany Turbo, o mocy 550 KM, łączy się tu z jednostką elektryczną generującą 136 KM. Porsche można ładować ze zwykłego gniazdka sieci 230 V. Zasięg na samym prądzie wynosi 50 km. Według danych producenta zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym NEDC wynosi 2,9 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 66 g/km.

NAPĘDY ALTERNATYWNE | Firmy będą odchodzić od diesla także z powodów wizerunkowych

Wydanie: 11093

Wydanie: 11093

Spis treści
Zamów abonament