Ubywa dilerów, ale sprzedaż aut rośnie
motoryzacja | Dwie największe grupy dilerskie w Polsce sprzedają ponad 20 tys. samochodów rocznie każda. Do 50 dilerów należy w sumie już połowa rynku. adam woźniak
Polski rynek sprzedaży nowych samochodów osobowych się konsoliduje. Maj okazał się 38. z rzędu miesiącem nieprzerwanego wzrostu (zarejestrowano prawie 42,4 tys. samochodów), liczba firm dilerskich stopniowo maleje. Według Związku Dealerów Samochodów, jeśli w końcu lat 90. w rękach 50 największych firm dilerskich znajdowało się 34 proc. rynku, to pięć lat temu było to już ponad 40 proc. Natomiast w roku 2017 wskaźnik konsolidacji przekroczył po raz pierwszy 50 proc.
Duzi szybko rosną
Jak podaje branżowy miesięcznik „Dealer", wydawany przez firmę DCG Dealer Consulting, jeszcze w 2004 r. liczba firm dilerskich sięgała tysiąca, dziesięć lat później zmalała do niespełna 830. Natomiast na koniec 2017 r. skurczyła się w porównaniu z poprzednim rokiem o 6 proc., do 672. Największa część firm dilerskich – 252 – posiada tylko jedną autoryzację. Tylko 12 firm ma ich przeszło dziesięć. Łączna liczba funkcjonujących...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta