Polskie niekoniecznie z kraju
Handel | Wątki patriotyczne w kampaniach reklamowych działają na konsumentów jak magnes. piotr mazurkiewicz
Konsumenci jednocześnie bardzo niekonsekwentnie oceniają, jakie produkty można uznać za faktycznie pochodzące z Polski i co za tym idzie, chętniej je kupić niż zagraniczne odpowiedniki.
Zgodnie z badaniami firmy OpenResearch dla 73 proc. konsumentów informacja o polskim pochodzeniu produktu jest zachętą do dokonania jego zakupu. Kryteria uznania go za taki są jednak bardzo zróżnicowane. Okazuje się, że tylko 52 proc. uważa, że polski produkt musi być w Polsce wyprodukowany. Niemal co piąty ocenia, że wystarczy, aby powstał z rodzimych składników, a dla kilkunastu procent badanych ważny jest rodowód marki produktu albo jej właściciela.
Moda na patriotyzm
Nazwa marki jest kluczowa tylko dla 1 proc., ale akurat na tym polu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta