Odliczenia wydatków na marketing z limitem
Skarbówka nie zgadza się, aby firmy w całości uwzględniły w kosztach kwoty zapłacone na usługi marketingowe, w tym badanie opinii i produkcję reklam.
Przedsiębiorcy coraz częściej pytają o zastosowanie obowiązującego od 1 stycznia 2018 r. art. 15e ustawy o CIT dotyczącego usług niematerialnych, takich jak m.in. doradcze, badania rynku, reklamowe, zarządzania i kontroli, przetwarzania danych nabywanych od podmiotów powiązanych lub podmiotów z rajów podatkowych. Przepis zakłada, że nielimitowane są koszty do 3 mln zł. Nadwyżka jest natomiast objęta limitem zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów na poziomie 5 proc. EBITDA. Rozliczenia nie ułatwia fakt, że przepisy podatkowe nie definiują tych usług.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wyjaśnił w interpretacji z 11 października 2018 r. (0114-KDIP2-2.4010.347.2018. 2.SO) jak rozliczyć usługi marketingowe. Z pytaniem zwróciła się spółka należąca do międzynarodowej grupy kosmetycznej, która wprowadza i popularyzuje licencjonowane produkty w Polsce. Dla celów prowadzonej działalności nabywa różne usługi o charakterze marketingowym od podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11 ustawy o CIT. Umowy o świadczenie usług marketingowych obejmują m.in.: badania marketingowe (w tym badanie opinii, przygotowanie i wdrożenie testów, ankiety konsumenckie, zbieranie informacji o konkurentach), opracowywanie i wdrażanie kampanii reklamowych i materiałów reklamowych, rozwój...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta