PZU chce być znany za granicą
Paweł Surówka | Stworzyliśmy rozwiązania, którymi możemy skutecznie konkurować poza Polską – mówi prezes PZU.
Rz: Jak sobie radzi PZU w tym roku?
Paweł Surówka: Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Szczególnie cieszy nas trzeci kwartał. Zysk netto jednostki dominującej przekroczył 1 mld zł. Jest to najlepszy rezultat w ciągu ostatnich pięciu lat. Nie było to spowodowane żadnym zdarzeniem jednorazowym. Jest to wynik rekordowy, ale znormalizowany i powtarzalny, będący efektem naszej podstawowej działalności.
Co zapracowało na ten wynik?
Właśnie nasza podstawowa działalność ubezpieczeniowa, która powinna cieszyć inwestorów, bo dobrze rokuje na przyszłość. Mieliśmy fantastyczny zwrot na kapitale, 22,9 proc. po dziewięciu miesiącach. Osiągnęliśmy już poziom, którego zgodnie ze strategią spodziewaliśmy się w roku 2020. Nie oddajemy rynku, nie poddajemy się atakom konkurentów. Bronimy rentowności, która jest jedną z najlepszych na świecie wśród firm ubezpieczeniowych.
Wchodzicie w różne nowe przedsięwzięcia. O inPZU mówicie, że to rewolucja w inwestowaniu. Dlaczego?
Faktycznie, to w pewnym sensie rewolucja, na którą czekali klienci i na którą rynek mocno zareagował. Dzięki platformie można szybko i prosto kupić produkty inwestycyjne. Nigdy wcześniej inwestowanie nie było tak atrakcyjne ze względu na opłaty za zarządzanie funduszami. Na inPZU każdy fundusz ma stałą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta