Opłacalna współpraca. Wspólne logo dla polskich piw za granicą
eksport | Trzech wiodących producentów złocistego napoju w naszym kraju łączy siły i za granicą chce promować swoje piwa pod wspólnym logo „Proudly made in Poland". Aleksandra Ptak-Iglewska
Zrzeszający największych producentów piwa w Polsce Związek Browary Polskie przygotował wspólnie z Polską Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH) projekt mający na celu promocję za granicą nie tylko za pomocą marek swoich piw, ale także ze wspólnym dla wszystkich firm logo „Proudly made in Poland" (wyprodukowano z dumą w Polsce – red.) umieszczonym na etykietach butelek i na puszkach. O wspólnym przedsięwzięciu ZBP i agencja poinformowały na briefingu dla prasy podczas kongresu590 w Katowicach.
– Szukaliśmy z PAIH pomysłu na to, jak zdyskontować tak globalną obecność polskiego piwa za granicą – mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny związku Browary Polskie. Dodaje, że piwo jest wizytówką Polski na całym świecie, a ten projekt wpisuje się w strategię rządową na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, gdzie jest punkt mówiący o rozwoju obecności polskich marek za granicą.
Wspólny mianownik
Tomasz Korkosz, dyrektor komunikacji i relacji zewnętrznych w PAIH, tłumaczył, że projekt wpisuje się w zadania agencji, czyli pomocy polskim przedsiębiorcom we wchodzeniu na zagraniczne rynki.
– PAIH ma dwie misje, po pierwsze – przyciąganie zagranicznych inwestycji do Polski, a po drugie – wspieranie polskich firm za granicą, dlatego z przyjemnością wesprzemy ten projekt – mówił Korkosz.
Tłumaczył, że polska...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta