Gdy krajowy rynek staje się za mały
biznes | Coraz więcej polskich firm decyduje się na wyjście za granicę. Jak skutecznie przygotować się do takiego kroku? jeremi Jędrzejkowski
O tym, co spowodowało, że zdecydowali się na ekspansję zagraniczną swoich firm, mówili przedsiębiorcy i menedżerowie podczas debaty „Polskie inwestycje zagraniczne. Czy mamy szanse na globalne czempiony?" na Kongresie 590 w Rzeszowie.
Radosław Kwiecień, członek zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego zaczął od tego, że BGK nie ma ambicji być międzynarodową instytucją finansową, bo też nie taka jest jego rola. – Ale mamy olbrzymią ambicję stać przy każdej firmie, która chce wyjść za granicę. Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę, że muszą lokować swój rozwój za granicą. Zatem ważne są transfer technologii i integracja producentów, do czego bank przygotowuje się poprzez oferowane produkty – opowiadał Radosław Kwiecień.
Jak dodał, BGK ma w grupie KUKE (Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych), prężnie współpracuje z bankami na całym świecie.
– Jesteśmy w stanie przejmować na siebie ryzyko polityczne i biznesowe działania polskich przedsiębiorców w krajach Azji i Afryki. Taki partner jest im...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta