Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zasada nr 1: nasze auta muszą być tanie, proste i niezawodne

15 stycznia 2019 | Ekonomia | Danuta Walewska
źródło: materiały prasowe

Dacia dla wielu osób jest marką, która umożliwia kupno pierwszego, nowego samochodu. Tej rynkowej pozycji, zbudowanej na niskiej cenie i dostępności, chcemy się trzymać – mówi Sylvain Coursimault, wiceprezes Dacii.

 

Czy Dacia kiedykolwiek będzie miała pokusę, żeby aspirować do wyższego segmentu rynku?

Sylvain Coursimault: Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji. W tej chwili mamy bardzo dobrą ofertę w segmencie B z Sandero i Loganem. Nasza pozycja jest tutaj bardzo silna.

Ale nie macie oferty na przykład w segmencie A, czyli niedrogiego auta miejskiego...

Nie mamy, bo nie uważam, że powinniśmy być wszędzie. Ceny Sandero zaczynają się od 8 tysięcy euro. To przyzwoite auto z dużą przestrzenią w środku. I bardzo często jest kupowane właśnie jako miejskie. Spójrzmy teraz, jakie modele są dostępne w segmencie najmniejszych aut, takich, które z zasady nie nadają się do komfortowej jazdy np. po autostradzie. Wszystkie są droższe od Sandero, czyli nasza oferta jest tańsza od innych samochodów w tym segmencie. Jeśli natomiast pójdziemy w drugą stronę, to proszę bardzo: mamy większe auto rodzinne – siedmiomiejscowe Lodgy, które nie kosztuje więcej niż 15 tys. euro. I znów: na rynku nie widzę zbyt wielu podobnych samochodów w takiej cenie. Wszyscy skupili się na SUV-ach, tych wszystkich wymuskanych autach z drogimi gadżetami.

Rzeczywiście niektórzy producenci chwalą się, że do ich aut może wsiąść siedem osób, ale sama pani przyzna, że ten ostatni rząd foteli, delikatnie mówiąc, zbyt komfortowy nie jest....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11255

Wydanie: 11255

Spis treści
Zamów abonament