Sklepy też sięgają po technologie
Choć zakupy spożywcze nie kojarzą się może konsumentom z doświadczaniem innowacji, to firmy muszą, w ślad za globalnymi potentatami, w nie inwestować.
Sklepy inwestują w nowe rozwiązania, choć niektórych z nich klienci mogą nawet nie zauważyć. Niemniej jest to trend światowy i bez technologii nawet w tak wydawałoby się konserwatywnej branży trudno jest teraz skutecznie konkurować o klienta.
Główna zmiana, jaka dokonuje się w polskich sklepach spożywczych, to coraz większa liczba kas samoobsługowych. Sklepy je wprowadzają, bo problem z pozyskiwaniem pracowników oraz rosnące wynagrodzenia powodują, że taka operacja jest opłacalna.
Samodzielna kasa
– Współpracujemy z kilkoma polskim sprzedawcami detalicznymi w zakresie wdrożenia rozwiązań związanych z kasami samoobsługowymi. To dla detalistów bardzo obiecujący kierunek rozwoju, na który teraz zwraca uwagę coraz więcej firm w związku choćby z sytuacją na rynku pracy – mówi Dariusz Kwieciński, prezes Fujitsu na Europę Wschodnią.
Z danych firmy Nielsen wynika, że już 26 proc. korzysta z takich urządzeń,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta