Polacy dość wolno przechodzą na zakupy spożywcze online
Do kupowania w sieci przekonała się już większość konsumentów, ale sektor spożywczy w tym kanale przyjmuje się opornie. To się jednak zmienia.
Polski rynek handlu internetowego pędzi od lat w dwucyfrowym tempie. Jednak o ile kategoria FMCG również rozwija się dynamicznie, o tyle jej udział w wartym ponad 50 mld zł internetowym torcie jest niewielki.
Z danych firmy Nielsen wynika, że internet odpowiada za mniej niż 1 proc. wydatków Polaków na produkty spożywcze i chemiczne, czyli FMCG. Mimo to według badań już co czwarty ankietowany kupował produkty spożywcze w sieci, a aż 60 proc. ma takie plany na przyszłość.
Optymistyczne plany
– Zgodnie z najbardziej realistyczną prognozą do 2022 r. handel przez internet będzie odpowiadał za 1,9 proc. obrotów FMCG – mówi Patrycja Herbowska, dyrektor z Nielsena. – Wśród osób szczególnie otwartych na zakupy tej kategorii przez internet dominują osoby w wieku od 25 do 34 lat z aglomeracji miejskich, o wyższych dochodach niż przeciętne – dodaje.
Nielsen przewiduje scenariusz w wersji pesymistycznej ze wzrostem udziału rynkowego do 1,6 proc. oraz optymistyczny – celem jest 2,2 proc. Zależy to zarówno od dostępności sklepów, jak i poprawy logistyki i infrastruktury.
Nawet jeśli przyjmiemy wariant średni, oznacza to wzrost rynku do 2022 r. o 106 proc., do 637 mln dol. W optymistycznym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta