Technika pomaga dotrzeć do klientów i spełnić oczekiwania
Z roku na rok rośnie przekonanie firm o konieczności inwestowania w nowe technologie – mówi Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.
Czy handel jest branżą innowacyjną?
Sposoby, w jaki konsumenci realizują zwyczaje zakupowe i konsumpcyjne, zmieniają się coraz dynamiczniej, dlatego handel musi być również coraz bardziej innowacyjny. Konsument ma przecież z roku na rok więcej możliwości wyboru co do miejsca i sposobu robienia zakupów – oprócz tradycyjnych sklepów doszły także formy elektroniczne. Pojawiły się też na rynkach wszelkiego rodzaju hybrydowe formy, jak np. „dieta pudełkowa", gdzie kupujemy zestawy opracowanych posiłków, które następnie odgrzewamy sobie w domu czy w pracy. Tradycyjny handel nie ma zatem monopolu na zaopatrzenie konsumentów w produkty z kategorii FMCG. Ludzie nie muszą w sklepach kupować, bo mogą zapłacić za usługę wyżywienia i w znacznym stopniu ze sklepów zrezygnować.
Gdzie w tym technologie?
Nasze badania dotyczące doświadczeń klienckich (tzw. Customer Experience) pokazują, że im większe zadowolenie klienta z dopasowanej do potrzeb konsumentów oferty, jakości i szybkości obsługi, tym większa chęć klientów do częstego wracania do danego sklepu oraz polecania jego oferty innym. Obecnie już ciężko sobie wyobrazić, by duże firmy mogły...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta