Kto zapłaci za zmiany w motoryzacji
Producenci pojazdów otwarcie zapowiadają wzrost cen samochodów. Wynika to m.in. z konieczności potężnych inwestycji związanych z ograniczaniem emisji.
W UE sprzedaż pojazdów w 2018 r. była mniejsza o 0,1 mln w porównaniu z 2017 r. Tym samym – jak podał serwis Automotive News – powróciliśmy do poziomu z 2014 r. W dużej mierze jest to efekt regulacji homologacyjnych, które wprowadziły konieczność badań pojazdów według nowej procedury WLTP (ang. Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure).
Rosną wymagania
Jej wprowadzenie sprawiło, że wyniki uzyskiwane w laboratorium stały się bardziej miarodajne. I już to wystarczyło, by dla części jednostek nawet obecnie obowiązujące normy okazały się zabójcze, o przyszłych nie wspominając. Dlaczego? Bo powoli dochodzimy do kresu możliwości ograniczania emisji substancji szkodliwych z silników tłokowych bez konieczności wprowadzania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta