Więcej ładowarek do aut na prąd
W końcu 2018 r. liczba punktów ładowania aut elektrycznych wzrosła do 845. Infrastruktura się rozwija, ale od innych krajów UE wciąż dzieli nas przepaść.
Przyspiesza budowa sieci ładowania samochodów elektrycznych. W ładowarki inwestują koncerny energetyczne, instalują je sieci handlowe, plany rozbudowy infrastruktury przygotowują samorządy. 54 stacje ładowania zamierza do końca 2019 r. postawić Energa Obrót. Część z nich będą stanowiły szybkie urządzenia ładujące prądem stałym. Obecnie spółka posiada 11 stacji, ale do roku 2022 r. chce postawić przynajmniej 100. – Rozwój infrastruktury w obszarze elektromobilności jest naszym kluczowym projektem – twierdzi Dariusz Chrzanowski, wiceprezes zarządu Energi Obrót. Budowę kolejnych stacji zapowiedziała PGE. Jej spółka PGE Nowa Energia planuje jeszcze w tym roku uruchomienie pięciu stacji w Zakopanem. Kolejne mają powstać w innych miejscowościach uzdrowiskowych. PGE ma teraz stacje w siedmiu miastach, w najbliższych tygodniach uruchomi nowe, m.in. w Bełchatowie, Arłamowie i Nowym Sączu. Na rozpędzającym się elektromobilnym rynku doszło już do pierwszej akwizycji. Spółka GreenWay Polska podpisała umowę z firmą Indigo Tech na przejęcie jej działalności w zakresie sprzedaży i wynajmu stacji ładowania. To pierwsza transakcja w Polsce dotycząca przejęcia tego rodzaju biznesu.
Dzieli nas przepaść
Według Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych w końcu 2018 r. liczba publicznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta