Nowa epoka sojuszy w motoryzacji
BMW i Daimler, VW i Ford, Toyota z Suzuki... coraz więcej producentów samochodów tworzy sojusze, by sprostać wyzwaniom przyszłości.
Coraz bardziej wymagający rynek, rosnąca złożoność techniczna, całkowicie nowe produkty i usługi zorientowane na klienta, które wykraczają daleko poza sprzedaż samochodów. W motoryzacji trwa fundamentalna transformacja, która na dodatek odbywa się w szalonym tempie. Wielu wyzwań nie są w stanie same rozwiązać nawet największe firmy. Kooperacje zdaniem ekspertów mają sens przede wszystkim wtedy, gdy np. dwóch konkurentów wspólnie opracowuje platformę dla różnych aut, jak w przypadku BMW Z4 i Toyoty Supry czy Renault Twingo i Smarta. Ale nie tylko.
Suzuki z Toyotą
W 2017 r. dwóch japońskich producentów ogłosiło, że chce ze sobą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta