Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zdjęcia w katalogach nie oddają rzeczywistości

12 sierpnia 2019 | Prawo | Renata Krupa-Dąbrowska

Biura podróży nie podają prawdziwych informacji o standardzie pokoju czy hotelu. Zmieniają też godziny wylotu. Nie zawsze uwzględniają reklamacje.

 

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają skargi od klientów biur podróży. Dotyczą głównie zakwaterowań w innym hotelu niż w umowie, brudnych i zniszczonych pokoi, braku klimatyzacji czy zmiany godziny wylotu. Okazuje się, że kolorowe foldery, oferta na stronie internetowej biura, a nawet postanowienia umowy potrafią znacząco odbiegać od rzeczywistości. Bywają także problemy z reklamacjami, np. biura podróży nie odpowiadają na nie.

Słoneczko to nie to samo co gwiazdka

– Gdy ustalenie dokładnego czasu wyjazdu z dużym wyprzedzeniem jest niemożliwe, przepisy dopuszczają, aby na wstępnym etapie biuro podróży podawało przybliżone godziny. Nie może jednak tego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej" na miesiąc z rabatem 50%!

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11430

Wydanie: 11430

Spis treści
Zamów abonament