Wygodniejsze tramwaje, coraz dłuższe linie
Nawet 4–5 mld zł warte będą inwestycje miast w nowe tramwaje kupowane w perspektywie 2014–2020. Rozbudowywana jest także infrastruktura.
Dzięki unijnym dotacjom to ostatnia szansa na tak znaczącą modernizację taboru, w którym jeżdżą jeszcze wysokopodłogowe pojazdy z lat 70. i 80. ub. wieku. Równie ważna okazuje się rozbudowa infrastruktury o nowe linie i centra przesiadkowe łączące komunikację tramwajową z autobusami i koleją.
W Poznaniu rozpoczęła się budowa linii tramwajowej na Naramowice. – To inwestycja, która będzie miała wpływ na funkcjonowanie Poznania przez następnych kilkadziesiąt lat – zapowiedział Jacek Jaśkowiak, prezydent miasta. Nowa trasa będzie kosztowała 270 mln zł, a przebudowa układu drogowego w tej okolicy – kolejne 160 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na wiosnę 2022...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta