PPK: szef nie może zniechęcać do uczestnictwa
Do Inspekcji Pracy wpłynęły pierwsze skargi o nakłanianie pracowników do rezygnacji z uczestnictwa w programie. Może to kosztować pracodawcę lub jego przedstawiciela nawet 1,5 proc. wartości funduszu wynagrodzeń. Łukasz Jasiński Strategy Advisor w Contract Administration
Zgodnie z ustawą o Pracowniczych Planach Kapitałowych przystąpienie pracownika do programu jest dobrowolne. Pracodawca ma obowiązek poinformowania zatrudnionej osoby o nieobowiązkowym charakterze uczestnictwa w programie. Powinien też przedstawić jej informację na temat możliwości rezygnacji z PPK.
Mimo że nie jest to dla firm obligatoryjne, dobrą praktyką jest przekazanie pracownikom wszystkich najważniejszych zasad funkcjonowania programu. Sposób komunikacji o możliwości rezygnacji z PPK nie może jednak w żaden sposób sugerować zatrudnionemu decyzji. Musi podjąć ją świadomie i złożyć w tej sprawie pisemne oświadczenie.
Wiedza o zasadach
Może się zdarzyć, że pracownik sam zapyta o możliwość wypisania się z PPK. W takim przypadku pracodawca powinien udzielić rzetelnej i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta