Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W Polsce spada sprzedaż smartfonów. Kto zyskuje?

12 listopada 2019 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska
źródło: Rzeczpospolita

Samsung, Huawei, Xiaomi – to podium marek smartfonów 
w III kw. br. w Polsce. Inaczej niż na świecie widać u nas spadek sprzedaży telefonów.

 

2,46 mln smartfonów wprowadzili na polski rynek producenci w III kw. br. To o 2,2 proc. mniej niż przed rokiem – wynika z danych IDC. Piszemy o nich w „Rzeczpospolitej" jako pierwsi. To już kolejny kwartalny okres, w którym sprzedaż tych urządzeń w naszym kraju kurczy się, jeśli przyjąć, że podaż odpowiada zapotrzebowaniu i zakupom konsumentów.

Według danych IDC i naszych obliczeń największym graczem na polskim rynku smartfonów pozostawał Samsung, drugie miejsce należało nadal do Huawei, mimo znacząco niższej sprzedaży niż rok wcześniej (o około 30 proc.) i nieco niższej w II kwartale (o około 6–7 proc.), a trzecie kolejny kwartał z rzędu do – również chińskiego – Xiaomi.

Udział Samsunga wyniósł 39,7 proc. wobec prawie 42 proc. kwartał wcześniej. Udział Huawei (razem z marką Honor) spadł w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11506

Wydanie: 11506

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament