Sprzedaż smartfonów maleje
Samsung, Huawei, Xiaomi to podium marek smartfonów w III kw. tego roku w Polsce. Mimo spadków na rynku chińskie Xiaomi zanotowało spektakularny skok.
Jeszcze niedawno na świecie producenci smartfonów notowali spadki sprzedaży, a u nas wciąż ona rosła. Teraz role się odwróciły. 2,46 mln smartfonów wprowadzili na polski rynek producenci w III kw. br. To o 2,2 proc. mniej niż przed rokiem – wynika z danych IDC. Piszemy o nich w „Rzeczpospolitej" jako pierwsi.
Według danych IDC i naszych obliczeń dominującą pozycję utrzymał koreański Samsung (39,7 proc. rynku). Udział Huawei (z marką Honor) spadł w ciągu roku do 23,5 proc., czyli aż o 10 pkt proc. – Drugą pozycję Huawei i udział w rynku i tak można uznać za bardzo dobry wynik, zważywszy na niepewność związaną z sankcjami USA wobec firmy – komentuje Marek Kujda, analityk IDC. Na problemach Huawei mocno zyskało, także chińskie Xiaomi.