Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Marki własne rosną dwa razy szybciej niż cały rynek

12 sierpnia 2020 | Ekonomia i rynek
Marki własne powoli, ale zdecydowanie podbijają polski rynek. Pandemia koronawirusa im w tym wyraźnie pomaga
źródło: Shutterstock
Marki własne powoli, ale zdecydowanie podbijają polski rynek. Pandemia koronawirusa im w tym wyraźnie pomaga

W półroczu sprzedaż pod markami własnymi sieci zwiększyła się o 11,8 proc. Rynek urósł w tym czasie o 6,4 proc. – wynika z danych Nielsena. PIOTR MAZURKIEWICZ ALEKSANDRA PTAK-IGLEWSKA

 

Marki własne podbijają polski rynek, odpowiadając wartościowo 20,4 proc. produktów z kategorii spożywczych i chemicznych, jakie wkładamy do koszyków. Jak podaje „Rzeczpospolitej" firma Nielsen, w ostatnim roku – od lipca 2019 do czerwca 2020 r. – wartość sprzedaży marek własnych wyniosła 34 mld zł. Kluczem do ich powodzenia jest cena, niższa nawet o 20–30 proc. od produktów sprzedawanych pod markami producentów.

– O ile koncept marki własnej, marki prywatnej, jest oczywisty dla osób związanych z branżą FMCG, o tyle konsumenci często mogą nie zdawać sobie sprawy, że ich ulubiony produkt to marka własna. Cenią go za jakość, za dostępność w ich ulubionym sklepie i często nie zastanawiają się, czy to private...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11734

Wydanie: 11734

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament