Klienci banków skarżą się na wakacje kredytowe
Rzecznik finansowy i UOKiK sprawdzą, czy banki rzeczywiście utrudniają klientom zaciągnięcie moratoriów na spłatę kredytów. MACIEJ RUDKE
Klienci narzekają na to, jak banki podchodzą do przyznawania wakacji kredytowych. Stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu skierowało do rzecznika finansowego wniosek o podjęcie działań w sprawie praktyk mogących naruszać zbiorowe interesy konsumentów.
Zarzuty SBB dotyczą utrudniania uzyskania wakacji kredytowych i odrzucania wniosków z nieznanych powodów. Klienci skarżą się też na brak realizacji wniosków o ustawowe wstrzymanie spłaty. Z ich informacji wynika, że mimo 14-dniowego terminu realizacji wniosku zawieszenie spłaty rat nie jest udzielane nawet po miesiącu, mimo że spełnione były warunki przewidziane w ustawie.
„Aktualnie Rzecznik Finansowy analizuje spływające odpowiedzi i wyjaśnienia banków. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w praktyce podmiotów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta