Rynek elektrycznych samochodów coraz bardziej się rozpędza
MOTORYZACJA | W Polsce brakuje atrakcyjnego programu dopłat i rozwiniętej sieci punktów ładowania
Szybko przybywa samochodów elektrycznych na polskich drogach. W pierwszej połowie 2020 r. liczba rejestracji aut z napędem bateryjnym oraz hybryd typu plug-in wynosiła 12,3 tys., co w porównaniu z pierwszym półroczem 2019 r. oznacza wzrost o 65 proc.
– Mimo wciąż niskiej bazy wyraźnie widać, że przyrost w parku samochodów elektrycznych jest coraz większy – podkreśla Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Rynek e-aut rozpędza się w całej Europie. W drugim kwartale 2020 r. udział rejestracji takich samochodów w całkowitej sprzedaży nowych aut osobowych zwiększył się do 7,2 proc., w porównaniu z 2,4 proc. w tym samym czasie rok wcześniej. Jak podała organizacja europejskich producentów pojazdów ACEA, od kwietnia do czerwca rejestracje samochodów ładowanych elektrycznie (bateryjne i hybrydy plug-in) wzrosły w całej Unii Europejskiej o 53,3 proc. w ujęciu rok do roku (do 129,3 tys. sztuk).
Volkswagen mknie z prądem
W Polsce od stycznia do końca sierpnia zarejestrowano 1728 nowych e-aut. Duży, przeszło 360-proc. wzrost sprzedaży odnotowała Grupa Volkswagena.
– Choć podstawa do tego wyliczenia jest wciąż stosunkowo niewielka, to trend jest widoczny, zwłaszcza w okresie pandemii, kiedy rynek nowych samochodów osobowych skurczył się o ponad 30 proc. – mówi Tomasz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta