Domowa rozrywka w cyfrowym wydaniu
Trendy | Platformy streamingowe, gry wideo i aplikacje w smartfonach – tak właśnie coraz częściej spędzamy wolny czas
Stanisław Lem w wydanej w 1961 r. książce „Powrót z gwiazd" przewidział istnienie e-booków, audiobooków i smartfonów, choć oczywiście przedmioty te nosiły wówczas inne nazwy. W swoich powieściach opisywał też możliwość wirtualnych podróży i druku 3D. Minęło ponad pół wieku i owe cyfryzacyjne idee znalazły odzwierciedlenie w konkretnych urządzeniach.
Dziś trudno wyobrazić sobie, jak bez nich wyglądałoby nasze życie. Zmienił się sposób, w jaki pracujemy, komunikujemy się z otoczeniem i wypoczywamy. Zmiany te przybrały na sile w czasie pandemii.
Telewizor nie zniknie
Kina, restauracje, organizatorzy imprez i koncertów – to przykłady branż, w których popyt na usługi się załamał. Dobrze obrazuje to drastyczny spadek frekwencji w polskich kinach. Według danych za lipiec 2020 r. liczba widzów w ujęciu rok do roku spadła prawie o 90 proc. – wynika z informacji udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Obawa przed koronawirusem i utrzymujące się obostrzenia sanitarne skłaniają wiele osób do sięgnięcia po rozrywkę domową. A ta przechodzi prawdziwą metamorfozę.
– Ludzie spędzają o wiele więcej czasu w domu z powodu epidemii. To wymusiło urozmaicenie czasu wolnego o dodatkowe rozrywki. Mniej więcej dziesięć lat temu byłyby to gry karciane,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta