Nie można sprzedawać lokali zbyt szybko
Od liczby sprzedanych mieszkań istotniejsze są marże. Dlatego czasem warto wyhamować ze sprzedażą – mówi Andrzej Gutowski, wiceprezes Ronson Development.
W II kwartale sprzedaliście 249 mieszkań, o 67 proc. więcej rok do roku i 30 proc. mniej kwartał do kwartału. Początek roku, jak sami mówiliście, zaskoczył skalą sprzedaży. Jak interpretujecie te wyniki: popyt osłabł czy to bardziej kwestia oferty?
Bardzo uważnie przyglądamy się cenom, szczególnie na rynku warszawskim tempo wzrostu jest oszałamiające. Z tego powodu powiększanie oferty o kolejne mieszkania odbywa się trochę mniej intensywnie, bo można utracić kontrolę nad sprzedażą mieszkań we właściwej cenie. Wolimy zatem trochę wolniej sprzedawać, bo nacisk kładziemy na marże.
Sprzedaż po I połowie to 604 lokale, czy realne jest przebicie tysiąca w całym roku?
Założyliśmy sobie, że w II, III i IV kwartale chcielibyśmy sprzedawać 200–250...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta