Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Najpierw wczasy, potem lodówka

16 lipca 2021 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

W czerwcu sprzedaż AGD spadła o niemal 14 proc. w skali roku. To efekt otwierania gospodarki.

 

Od miesięcy popyt na AGD mocno rósł, sprzedaż też, nawet dwucyfrowo. W efekcie w I kwartale produkcja w polskich zakładach zwiększyła się o 30 proc., do 7,5 mln sztuk. Jednak w maju przyszła skromna korekta o 1 proc., a w czerwcu pojawiły się spadki aż o 13,9 proc. – wynika z danych APPLiA Polska, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza.

– Wszyscy spodziewali się spadków i nadeszły. Niemniej w całym roku liczymy i tak na wzrosty sprzedaży – przekonuje Wojciech Konecki, prezes APPLiA Polska, organizacji producentów AGD. W sumie w pierwszym półroczu do sklepów trafiło 14 proc. więcej sprzętu niż w 2020 r.

Rynek może już się powoli nasycać, ale pojawił się też nowy czynnik. – W wakacje znów można podróżować bez większych ograniczeń. Naturalne, że inwestycje w domowych budżetach przesunęły się z zakupu AGD na wczasy i wycieczki – mówi Sebastian Karwacki, kierownik działu handlowego RTV Euro AGD.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 12014

Wydanie: 12014

Spis treści
Zamów abonament