Na unijnym rynku e-aut Polska jedzie pod prąd
W rejestracjach elektrycznych samochodów wleczemy się w ogonie Europy, Niemcy w pierwszym półroczu 2021 r. sprzedały ich 60 razy więcej. Za to kilkakrotnie wyższy wzrost od średniej dla UE mamy w sprzedaży diesli.
Elektryfikacja motoryzacyjnego rynku w Europie jeszcze bardziej przyspieszyła. Według piątkowego raportu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA w drugim kwartale 2021 r. sprzedaż aut z napędem czysto elektrycznym (bateryjnym) podskoczyła w UE o prawie 232 proc. do 210,3 tys.
Daleko w tyle
Na najważniejszych unijnych rynkach wzrost okazał się jeszcze bardziej spektakularny: przykładowo w Niemczech sięgnął 357 proc. W rezultacie udział aut z napędem bateryjnym we wszystkich rejestracjach nowych samochodów osobowych podwoił się – z 3,5 proc. w okresie kwiecień–czerwiec 2020 r. do 7,5 proc. obecnie. Jeszcze większy odsetek w łącznej sprzedaży zgarnęły hybrydy plug-in (ładowane z gniazdka) – 8,4 proc: w Hiszpanii ich sprzedaż w drugim kwartale poszybowała o 430 proc., we Włoszech o 659 proc.
Tak duża dynamika wzrostu wychodzi naprzeciw zaproponowanej w połowie lipca przez Komisję Europejską redukcji emisji CO2 z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta