Jak radzić sobie w kryzysowych sytuacjach
Ze złych doświadczeń można wyciągać dobre wnioski. Przykładem kampania, którą rozpoczęły TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych i Polska Grupa Górnicza SA. Ma edukować, jak radzić sobie w krytycznych sytuacjach, takich jak pandemia.
Kryzys, którego doświadczyliśmy wskutek pandemii, nie tylko wpłynął na każdą dziedzinę życia. Udowodnił, jak nieoczekiwanie i nagle może się zmienić sytuacja, stawiając nas przed nowymi wyzwaniami. Niezależnie od tego, czy została wywołana przez czynniki wewnętrze czy zewnętrzne, zawsze wymaga odpowiednich procedur postępowania i dobrego przygotowania. Miarą odpowiedzialności jest przy tym umiejętność wyciągania wniosków z krytycznych sytuacji po to, by skutecznie stawiać im czoła w przyszłości. Temu ma służyć edukacyjno-informacyjna kampania TUW PZUW i PGG „Stan epidemii – dobre praktyki".
Ekspansja koronawirusa w sposób szczególny dotknęła branżę górniczą. Wyzwaniem stała się organizacja pracy w zakładach górniczych, których specyfika utrudnia zachowanie restrykcyjnych zasad reżimu sanitarnego, w tym przede wszystkim dystansu społecznego, a jednocześnie nie pozwala na dłuższe przestoje. Brak prowadzonych na bieżąco robót niezbędnych do przeciwdziałania zagrożeniom metanowym, tąpaniowym, wodnym czy pożarowym zwiększa ryzyko zawałów i zacisków wyrobisk, a tym samym zagraża pracownikom i mieniu spółki.
Dlatego tak ważne jest wypracowanie i utrwalanie dobrych praktyk na wypadek każdego kryzysu, a ten związany z pandemią uświadomił istnienie nowych zagrożeń. W przypadku Covid-19 wczesne rozpoznawanie ognisk zakażeń umożliwi szybką reakcję,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta