Nowe samochody można kupować bez ruszania się z kanapy
SPRZEDAŻ | Skoro przez internet można zamawiać zagraniczne wycieczki czy meble, to dlaczego nie auta?
Rynek sprzedaży nowych samochodów osobowych czekają duże zmiany. Pandemia przyspieszyła rozwój internetowych salonów. Z raportu Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL) „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu" wynika co prawda, że osiem na dziesięć mikro-, małych i średnich firm wciąż preferuje tradycyjny sposób zakupu samochodu, ale z drugiej strony wiadomo, że jeden kanał sprzedaży już nie wystarczy. Co drugi przedsiębiorca jest bowiem zainteresowany całkowicie zdalnym procesem, a co trzeci – obejrzeniem pojazdu w salonie i zakupem online.
Zamiana w showroom
– Eksperci wskazują, że część autosalonów w przyszłości zmieni się w showroomy, podobnie jak w branży modowej czy meblowej. Dilerzy zamiast samochodu będą sprzedawać usługę mobilności, a konsolidacja sieci sprzedaży jeszcze przyspieszy – podkreśla EFL.
W showroomach będą prezentowane najnowsze modele aut w najlepszych konfiguracjach, ale samo testowanie samochodu będzie odbywać się̨m.in. za pośrednictwem car-sharingu.
– Powstanie kilka ścieżek sprzedażowych zamiast jednej, która dominuje od kilkudziesięciu lat. Klient sam zdecyduje, z której skorzysta – uważa Radosław Woźniak, prezes EFL.
Do nowych okoliczności i oczekiwań́ klientów będą̨ musieli się dostosować dilerzy. – Na pewno bez zmian pozostaną usługi serwisowo-naprawcze – mówi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta