Coraz częściej kupujemy elektronikę przez internet
Siedem kategorii sprzętu elektronicznego w pierwszym kwartale już w ponad 30 proc. sprzedawało się w internecie. Znaczenie kanałów cyfrowych nadal będzie rosło.
Z danych GfK Consumer Insights Engine, cyfrowego narzędzia do badania ścieżek zakupowych konsumentów, wynika, że ponad 60 proc. zakupów nadal odbywało się w sklepach stacjonarnych, ale udział internetu szybko rośnie: w przypadku niektórych sektorów już co drugi sprzęt kupowany jest online. Udział ten najwyższy jest dla tabletów, ale również laptopy i drukarki w ponad 40 proc. sprzedają się już w sieci.
W tej liczbie ok. 6 proc. zakupów to model click & collect, czyli zakup online, ale towar klient odbiera sam w sklepie.
Zdecydowanie znaczenie kanałów cyfrowych będzie rosnąć, sklepy mocno w nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta