Więcej ekoautobusów, dłuższe trasy tramwajów
Spółki przewozowe w miastach nie tylko inwestują w tym roku w rozbudowę infrastruktury oraz nowy tabor komunikacji publicznej, ale szukają też sposobów na usprawnienie jej funkcjonowania.
W kończącym wakacje przyszłym tygodniu zacznie się zapełniać miejski transport. Spółki przewozowe, które pandemia pozbawiła dużej części wpływów, chcą liczyć na zwiększenie sprzedaży biletów. Pasażerowie – na poprawę warunków podróży, bo realizowane obecnie w komunikacji publicznej inwestycje samorządów mają zwiększać liczbę nowych autobusów i rozwijać siatkę połączeń tramwajowych.
Z opublikowanego w piątek raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i firmy JMK Analizy Rynku Transportowego wynika, że od początku 2021 r. do końca lipca samorządy kupiły 330 miejskich autobusów, w tym 244 z alternatywnym napędem (120 elektrycznych, 120 gazowych i 4 hybrydowe). To kolejny wzrost udziału ekologicznych pojazdów w zakupach miejskich przewoźników: z 56 proc. w 2020 r. do 74 proc. obecnie.
Wkrótce udział ekopojazdów w miejskich flotach jeszcze wzrośnie. W programie NFOŚiGW „Zielony transport publiczny" do wykorzystania będzie 1 mld zł dofinansowania do zakupu zeroemisyjnych autobusów, w tym trolejbusów i autobusów zasilanych wodorem. Według portalu Infobus pierwsze przetargi w ramach programu mają ruszyć pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta