Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Najlepsi w branży TSL zostali wyróżnieni

30 sierpnia 2021 | Ekonomia i rynek | Robert Przybylski
Od lewej:  Marcin Piasecki, „Rzeczpospolita”; Karol Moszyk, DCT Gdańsk; Tadeusz Chmielewski, Rohlig Suus; Hanna Mazur, Orlen KolTrans; Błażej Krawczyszyn, Orlen KolTrans; Małgorzata Maj, DPD Polska; Jarosław Machocki, „Rzeczpospolita” i Robert Przybylski, „Rzeczpospolita”
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita
Od lewej: Marcin Piasecki, „Rzeczpospolita”; Karol Moszyk, DCT Gdańsk; Tadeusz Chmielewski, Rohlig Suus; Hanna Mazur, Orlen KolTrans; Błażej Krawczyszyn, Orlen KolTrans; Małgorzata Maj, DPD Polska; Jarosław Machocki, „Rzeczpospolita” i Robert Przybylski, „Rzeczpospolita”

Już po raz trzeci redakcja dziennika „Rzeczpospolita" nagrodziła najlepsze firmy z sektora TSL.

 

Spotkanie z okazji przyznania TSL Award było także okazją do przedyskutowania najważniejszych wyzwań stojących przed tą gałęzią przemysłu. Omawiano je podczas paneli tematycznych.

Gościem specjalnym był Andrzej Banucha, zastępca dyrektora Biura Strategii, Relacji Inwestorskich i Promocji PKP Cargo. Podczas panelu, „Czy Polska może być logistycznym hubem Europy?" mówił, że nasz kraj może stać się ważnym miejscem tranzytowym w przewozach morskich, kolejowych i lotniczych. Z odpraw i przeładunków tych trzech potoków ładunków korzystają przede wszystkim terminale zachodnioeuropejskie. Mimo to kolejowy terminal w Małaszewiczach zapewnił w 2020 r. 5,5 mld zł wpływów do budżetu państwa. Do 2030 r. liczba przeładunków w Małaszewiczach może wzrosnąć ośmiokrotnie, pod warunkiem rozbudowy tego terminala, inwestycji wycenionej na 4 mld zł.

Także polskie porty morskie, choć szybko rosną, przeładowują zaledwie czwartą część kontenerów przeznaczonych dla polskich odbiorców. Z polskich portów do budżetu państwa wpływa 40 mld zł rocznie, z czego ponad dwie trzecie to podatek VAT.

W 2019 r. Okęcie przeładowało niecałe 100 tys. ton ładunków, natykając się na barierę przepustowości. Andrzej Banucha ocenia, że potencjał tych przewozów jest pięciokrotnie większy. – Tona ładunku lotniczego jest warta 20–60 razy więcej od tony ładunku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12052

Wydanie: 12052

Spis treści
Zamów abonament