Pocztą wysłać nie można, ale pouczenie musi był precyzyjne
W sprawie zachowania terminu do zaskarżenia uchwały o wygaśnięciu mandatu radnego decyduje data złożenia jej organowi.
Choć coraz chętniej Polacy korzystają z możliwości komunikowania się z urzędnikami przez internet, nadal wielu z nich, żeby odwołać się od decyzji czy złożyć skargę, chętniej fatyguje się na pocztę. Pozwala to nadać list nawet ostatniego dnia terminu do dokonania danej czynności, bo o jego zachowaniu decyduje data stempla pocztowego, a nie to, kiedy faktycznie przesyłka dotrze do adresata. Ta powszechna zasada czasami jednak ma ograniczenia. Przypomniał o tym 16 września 2021 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku.
Mandat do zwrotu
Sprawa dotyczyła sporu o pozbawienie mandatu radnego. Uchwałę o stwierdzeniu jego wygaśnięcia rada jednego z miast podjęła w kwietniu 2021 r. Powodem było naruszenie ustawowego zakazu łączenia mandatu radnego z prowadzeniem działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia komunalnego.
Radny usunięty ze stanowiska nie złożył broni. Uważał, że został pozbawiony mandatu niesłusznie, więc postanowił ją zaskarżyć. I tu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta