Zakupy przez aplikację z błyskawiczną dostawą
HANDEL | Na rynku zachodzą rewolucyjne zmiany. W dużym stopniu przyspieszyła je pandemia
Zwyczaje konsumenckie zmieniają się od zawsze, ale teraz w związku z pandemią wiele zmian zdecydowanie przyspieszyło. Do najmocniej widocznych trzeba zaliczyć szybki rozwój handlu internetowego. Był on wymuszony wielomiesięcznym zamknięciem większości sklepów stacjonarnych z ofertą niespożywczą. W efekcie odsetek e-kupujących wzrósł z 72 proc. w 2020 r. do 84 proc. obecnie. A jeszcze w czerwcu 2019 r. robienie zakupów w sieci deklarowało 57 proc. badanych.
Co więcej, nawet ci, którzy nie kupują w internecie, i tak wykorzystują sieć np. do porównywania produktów, poszukiwania inspiracji, opinii i informacji na ich temat, wyszukiwania lokalizacji sklepu; robi tak 86 proc. klientów. Wskaźniki te niewątpliwie będą rosły. Bo zachowania przetestowane podczas lockdownów stają się teraz codziennością.
Odpowiedzią na to jest wysyp nowych usług i rozwiązań, które mają pozwolić utrzymać dotychczasowych klientów i przyciągnąć nowych. Na przykład e-sklep z kosmetykami i suplementami diety Azeta.pl zaproponował ostatnio dostawę produktu tego samego dnia. Już teraz klient w Warszawie, a niedługo także w innych polskich miastach, może dostać kosmetyk lub suplement jeszcze tego samego dnia, w godzinach 18–22, jeśli złoży zamówienie do godziny 16.
– Dostawa kosmetyków pod drzwi jeszcze tego samego dnia to nowe rozwiązanie,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta